نگاهی به عادت زشت فحاشی در دنیای واقعی و مجازی
 
دوستت دارم
دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, :: 13:11 ::  نويسنده : نگار       

/ جوات عصری بیا بریم سینما….

ـــ میخام برم خونه اّبجیم اصخرجون…!

/ گوه خوردی کُ…کش میخوای بری خونه اّبجیت…خونه اّبجیت ریدن؟

ـــ بهش گفتم میام کو…کش…! انتن تلیفیزیونشون خراب شده… اگه نرم ضایعس…!

/ آ میرزاتون مگه مُرده قُرُم….ق؟ فقط بلده اّبجیتو ب….ا..ه؟
ـــ آق
ق
میرزامون سوسوله ک…ن گشاد …! فنی که نیس مثه ما داداش…!

/ خار…..تو! میگم بیا بریم سینما بگو خوب …! یک فیلم مَشتی گذاشته…! تا اخر فیلم انقد بخندیم که بشاشیم تو خودمون …! 

یکی هم فحش های توی دعواهاست که بسته به نوع دعوا که فیزیکی باشه یا لفظی و طرفین دعوا که زن باشن یا مرد و میزان فرهنگ طرفین فرق میکنه …! اگه دارای فرهنگ باشن که اصلا فحش نمیدن اما اگه خیلی عصبانی بشن از کلماتی مثل احمق؛ کثافت؛ بیشعور؛ عوضی؛ الاغ و امثالهم استفاده میکنن و اگه بی فرهنگ باشن چون اکثر ایرانی ها تعصب خاصی روی زن و مادر و خواهرشون دارن معمولا برای اینکه حرص طرف رو دربیارن فحش ها اکثرا ناموسیه …! بعضی وقت ها هم دیگه فحش ها دوآتیشه میشه و چیزهایی رو حواله به جاهایی از همدیگه یا خواهر و مادر همدیگه حواله میدن که اصلا تناسبی با هم ندارد که بماند بلکه اصلا غیر ممکنه…! 

 خیلی جاها هم اونایی که کم میارن شروع به فحش دادن میکنن چون چیزی برای گفتن ندارن پس سعی میکنن کثیف ترین فحش ها رو به طرف بدن تا بسوزونن طرف رو و البته کمی هم از سوزش خودشون به دلیل کم اوردن کم بشه….! بعضی ها در موقع فحش خوردن مقابله به مثل میکنن و فحش های رکیک تری به طرف میدن و بعضی ها هم سکوت میکنن و در شان خودشون نمیبینن که فحاشی کنن… و بعضی ها هم توی دهن طرف میزنن …! و البته ناگفته نمونه که فحش به میزان سواد کاری نداره چه بسا ادم های با سوادی که دست بیسواد ها رو در فحاشی از پشت بستن …! دنیای مجازی هم نتونسته از این افت اجتماعی مصون بمونه و با نگاهی گذرا انواع و اقسام فحش های رکیک رو چه به زبان فارسی و چه لاتین میشه رویت کرد و حتی چه بسا فحش هایی تند تر و رکیک تر به دلیل اونکه در دنیای مجازی طرف مقابل دستش نمیرسه تا یکی توی دهن فحاش بزنه و همین مطلب باعث میشه تا غلظت فحش ها بیشتر و بیشتر بشه اونهم از طرف افرادی که به اصطلاح قشر فرهیخته و با سواد اجتماع حقیقی هستند که در دنیای مجازی فعالیت میکنند…! به امید روزی که ریشه فحاشی در دو دنیای مجازی و واقعی خشکیده بشه و افراد با حفظ حرمت ها به بحث و تبادل نظر بپردازند … 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوستت دارم و آدرس negar2.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 278
بازدید کل : 22559
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 122
تعداد آنلاین : 1